3. Část - Proporcionální ovládání a frekvence
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na obrázku vlevo vidíte rozdíl mezi systémy proporcionálního a neproporcionálního ovládání. Je patrné že neproporcionální ovládání neumožňuje plynulé řízení. Stejné je to u ovládání "plynu" kdy neproporcionální řízení umožňuje pouze motor spustit a zase zastavit. Tento systém je pro řízení modelů naprosto nevhodný. Lze jej označit za zastaralý, který se dnes používá pouze u hraček - zároveň jej můžeme považovat za klasický mezník, rozdělující rádiem řízený model a hračku. Špičkové RC systémy ještě používají tzv. exponenciály - tedy nelineární průběh chodu serva. Standardně se pro řízení používají záporné exponenciály, které zpomalí servo kolem nulové polohy. Kladné exponenciály jej naopak zrychlí. Tuto funkci víceméně výjimečně používají někteří jezdci, aby dosáhli přesnějšího ovládání plynu ve vysokých otáčkách. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Frekvence: V přiložené tabulce vidíte standardní čísla kanálů a jejich skutečné frekvence. Pozor však, obzvláště v pásmu 27MHz se mohou jednotlivé kanály a frekvence částečně lišit.
|